Aan het laden, even geduld A.U.B.

040 - 22 17 255

info@paramountfitness.nl

Home

Home
Home
Post09


Aangezien mijn hoofdharen heel vaak iets anders willen dan wat ik eigenlijk wil, doe ik regelmatig een boodschapje bij de drogist. Bij de afdeling “haarverzorging” zoek ik dan een potje of een tube met lekkere krachtige gel. Een kloddertje van dat spul is genoeg om mijn haren in de juiste richting te positioneren.

Aangezien het de laatste keer nogal druk was bij de kassa, besloot ik eventjes wat rond te dwalen in de winkel. Via voetverzorging naar handverzorging, huidverzorging en nagelproducten. Wat een keuze. Om vervolgens eventjes halt te houden bij de afdeling ‘gezondheid’.

Wat een feest. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een pilletje, poedertje of gelletje te vinden voor de klacht die het beste bij je past. De oplettende lezer heeft al een idee waar dit naar toe gaat. De klacht die het beste bij je past. Want probeert u het zelf eens een keertje. Ga naar de afdeling pilletjes, poedertjes en gelletjes en leest u eens wat er allemaal op de etiketten staat.

- helpt bij een opgeblazen gevoel
- vermindert onrust
- helpt bij lusteloosheid
- bij milde maag- en darmstoornissen
- bij beginnende koorts ( hoe zou dat er trouwens uitzien ? Beginnende koorts )
- kalmeert de ingewanden
- stimuleert de stofwisseling
- helpt bij afvallen …………………….
- tegen gespannenheid

Als u maar lang genoeg blijft staan, vindt u vast en zeker een potje met een klacht die bij u past. En als u daar toevallig wat gevoeliger voor bent, is zo’n potje zo gekocht. Als u alle potjes eens rustig bestudeert, komt u al vrij vlug tot de conclusie dat misschien wel 50 % of meer iets van herkenning oproept.

Het heeft een beetje te maken met het zogeheten nocebo effect. Angst maakt ziek. Zoiets als een negatieve verwachting creëren en daar een product aan koppelen. Werkt echt goed !!!

Ook binnen de fitness-branche heeft deze manier van marketing zijn weg gevonden. Positieve verwachtingen scheppen is iets waar ik het al vaker over heb gehad. Maar andersom werkt ook.

Het werkt vrij simpel. U heeft namelijk vanaf nu last van de volgende dingen:

- een disbalans in uw spieren
- anterior pelvic tilt ofwel een voorwaartse bekkenkanteling
- spieren die niet goed activeren
- flexibiliteitsproblemen
- te korte hamstrings
- een vastzittend SI gewricht
- een structurele disbalans in uw beweegapparaat

En de oplossing is net zo eenvoudig. U neemt een abonnement bij de sportschool waar al deze problemen worden vastgesteld en u bent er zo weer vanaf. Want mocht u het zelf nog niet ontdekt hebben, u beweegt namelijk niet functioneel. Dus gaan we super functioneel trainen zodat u weer heel functioneel kunt bewegen. Het is een werkelijk perfecte marketing strategie. Je creëert een fictief probleem en je vraagt vervolgens geld voor de oplossing.

Laat ik afsluiten met iets wat mogelijk dichter bij uw gevoel staat. Stel, u zit elke avond op de bank voor de t.v. U voelt zich al maanden niet lekker fit. U beweegt niet of nauwelijks en de weegschaal gaat letterlijk de verkeerde kant op. Uw broeken gaan steeds strakker zitten op de verkeerde plaatsen en u heeft steeds meer moeite met traplopen, opstaan en bukken. Als u een klusje doet bent u binnen ‘no time’ buiten adem en als u in de auto zit doet uw rug pijn. Mocht er iets bijstaan waar u zich in herkent ……………

Tijd om eens naar de sportschool te gaan. Doorbreek de cyclus en de sleur. Start uw eigen marketingstrategie. U weet precies wat u niet meer wilt !!! Tijd om in actie te komen.

FREETOFEELFITT