Aan het laden, even geduld A.U.B.

040 - 22 17 255

info@paramountfitness.nl

Home

Home
Home
Post16


Drie oefeningen voor de billetjes, twee voor de rug, vier voor de kipfiletjes die zo hardnekkig blijven schudden als je naar de buurvrouw zwaait en uiteraard 20 minuten op de Cross Trainer omdat de vetverbranding niet gehoorzaamt volgens de wetten van de fitness goeroes. Een bidon vol met water want dat helpt bij het afvoeren van de afvalstoffen. Gemakkelijker is het nog om ‘het ultieme programma’ te volgen zodat we zeker weten dat de gewenste resultaten binnen handbereik liggen. De Billen, Benen, Buik workout. Het ‘Fat Burn’ circuit. De ‘verstevigende’ work-out of de ‘slechts 2 maal dertig minuten per week’ challenge die ons het geluk brengt waar we al jaren naar op zoek zijn.

Ik vraag het me in alle oprechtheid af. Hoe is het in Nederland toch zo ver gekomen dat we met z’n allen zijn gaan geloven dat die paar perfecte uurtjes in de sportschool ons complete leven doen veranderen?

Met wat simpel rekenwerk komen we op 7 etmalen van 24 uren. Dat zijn 168 uren in een complete week. Het gemiddelde sportschoolbezoek ligt voor de meeste mensen rond de 1 tot 2 uren per week ……………
Dat is 1 tot maximaal 1,2 % per week. Hoeveel? De gemiddelde sportschoolbezoeker besteedt 1 tot 1,2 % van diens totale week aan het ultieme programma.

De 99 % die overblijven richten we uiteraard ook volledig perfect in. We drinken nooit alcohol, we eten extreem gezond en we slapen allemaal minstens 8 uren. Uiteraard gaan we stress volledig uit de weg en we zitten totaal relaxed in ons velletje.

Lieve mensen. Door mijn werk word ik dagelijks, 7 dagen per week, geconfronteerd met die 1 tot 1,2 % van de dagbesteding van heel veel mensen. En juist daarom vind ik het óóh zo belangrijk dat we gaan begrijpen dat de werkelijke winst daar niet per definitie te behalen valt. Vanuit mijn vak is het enorm gemakkelijk om dat hele kleine stukje tijd goed in te richten. Dat is ook waar mijn industrie zich volledig op richt. De focus leggen op dat ene uurtje. De perfecte training. De meest veelbelovende supplementen. De ideale timing van uw voeding voor en na de training. Zolang er maar niet teveel aandacht verspild hoeft te worden aan de rest van de week.

Valt er ook iets positiefs te vermelden? Jazeker! Binnen de fitnesswereld wordt een aantal zaken steeds duidelijker en helderder. We kunnen steeds beter zien en vaststellen wat niet werkt. We hoeven ons in eerste instantie helemaal niet druk te maken over perfecte programma’s en ideale diëten. We hoeven eigenlijk slechts te leren inzien dat we ons druk maken over details die er werkelijk niet toe doen. We kunnen nog jaren blijven zoeken naar de optimale oefening voor de buikspieren. Naar de perfecte biloefening en naar de meest ideale hoek om de kipfiletjes aan te vallen en te vernietigen. Maar het is allemaal veel minder complex dan dat we het met z’n allen gemaakt hebben. We beschikken over enorm veel kennis maar zijn vergeten dit te vertalen naar praktische en bruikbare stukjes gereedschap.

- richt de aandacht op de 99 % die we vaak eventjes over het hoofd zien
- maak je niet al te druk over optimale en perfecte programma’s, maak bewegen een vanzelfsprekendheid
- volg je hart, stuur met je hoofd
- verander dingen in je leven die je de rest van je leven vol kunt houden
- vind je sporten eigenlijk helemaal niet leuk, kies dan in de sportschool voor de dingen die het minst
vervelend zijn

Dat ene procentje hoeft niet perfect te zijn. Geniet van het bewegen !!!


FREE TO FEEL FIT