Aan het laden, even geduld A.U.B.

040 - 22 17 255

info@paramountfitness.nl

Home

Home
Home
Post24
Welke ingenieur ooit stoelen voor vliegtuigen ontworpen heeft weet ik niet, maar ik kan er mijn draai niet op vinden. Ze hangen niet lekker, rechtop zitten lukt niet en 'onderuit' zakken is helemaal een ramp.

Op vakantie gaan is geweldig natuurlijk en al zeker als je zelf vindt dat je het echt verdiend hebt. Paar uurtjes op Schiphol hangen, stukje vliegen, stukje met de touringcar en een wat minder comfortabel bed dan ik gewend ben. Nou besef ik maar al te goed dat ik gewoon eventjes het slachtoffer ben van een luxe probleem. Een rug als een wokkel is in dit geval een logisch gevolg van te lang in een verkeerde houding zitten, hangen en liggen. Ik denk dat er met mij aardig wat mensen zijn die met wat wokkel issues hun vakantie beginnen. Daarom deze keer wat hele simpele tips om weer lekker op gang te komen. Om te beginnen:

  1. Zee- of zwembad ploeteren! Loop het water in tot minimaal naveldiepte. Maak een stevige wandeling door het water. De natuurlijke weerstand die het water biedt voelt prettig en uw wervelkolom komt prima in beweging. Daarna gaat u lekker op het strand liggen. In buiklig.
  2. Strek de rug eens lekker de andere kant op. De tegengestelde beweging van in een stoel hangen. Begin op de onderarmen. Voelt dat okay dan kunt u rustig doorstromen tot u op beide handen steunt. Als laatste gaat u lekker op uw rug liggen.
  3. Knietjes omhoog. Laat de benen rustig naar links vallen. Relax. Knietjes weer omhoog en laat de benen rustig naar rechts vallen. Relax.

 

 

U kunt deze simpele routine herhalen zo vaak u wilt. De volgorde is niet echt belangrijk. Voelt uw rug als een wokkel aan het begin van uw vakantie dan is simpelweg weer gaan bewegen een prima hulpmiddel om weer lekker mobiel te worden.

 

Vakantie is lekker, bewegen is lekker. En ze combineren echt prima!

FREE TO FEEL FIT